1396-07-06 12:41
660
0
44648
معاون راه‌آهن کشور مطرح کرد :

جابه‌جایی ۳ میلیون تن بار ترانزیتی در راه‌آهن کشور

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی کشور گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ تن بار ترانزیتی توسط ریل جابجا شد و امسال توانستیم این میزان را به ۳ میلیون تن برسانیم.

به گزارش گلستان ما ؛ ابراهیم محمدی ظهر امروز در حاشیه ورود نخستین قطار کانتینری چین به ایران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در سال گذشته یک میلیون و 200 تن بار ترانزیتی توسط ریل جابه‌جا شد و امسال توانستیم این میزان را به 3 میلیون تن برسانیم که 60 درصد رشد داشتیم و با این رشد, دستیبابی به 100 درصد جابه‌جایی ترانزیتی دور از انتظار نیست.

وی افزود: در 4 ماه گذشته مذاکرات سه جانبه و چهارجانبه با کشورهای مرتبط برای کریدور ریلی اینچه‌برون داشتیم و قرار شد نرخ قطار برای تردد بین 3 کشور قزاقستان, ترکمنستان و ایران تا مرز چین با نرخ مصوب باشد.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی کشور افزود: کانتینرهای یخچال‌دار تعبیه شده تا محصولات کشاورزی از اصفهان برای صادرات به قزاقستان و ترکمنستان و روسیه از طریق کریدور ریلی بارگیری و فعال شود.

محمدی تصریح کرد: یکی از کریدورهای پروزن و ارزان قیمت کریدور ریلی شمال است که در مقایسه با حمل و نقل دریایی که 30 روز به طول می انجامد حائز توجه و تقدیر است.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی کشور تاکیدکرد: خبر خوش برای راه آهن شمال شرق 2 این است که 6 قطار دیگر تا پایان سال از این مسیر عبور خواهد کرد و در نظر داریم تا مسیر کاشان را نیز در این کریدور فعال کنیم.

محمدی گفت: این اتفاقات در سایه حمایت‌ها و همکاری‌های دستگاه‌های اجرایی و مسئولان خواهد افتاد و با ترانزیت‌ریلی علاوه بر اشتغال‌زایی, امنیت‌زایی و توسعه منطقه, سبب افزایش درآمد ناخالص و جایگزین شدن آن به جای درآمد نفتی خواهیم بود.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی کشور اظهار کرد: یک تن جابجایی بار از شمال تا جنوب در کشور, معادل 40 فرانک سوئیس درآمدزایی خواهد داشت و این جابجایی ریلی معادل درآمد یک بشکه نفت برای ما خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.